Нинішня ситуація із карантинними обмеженнями спричинила зміни не лише в щоденному житті людей, але й в культурній царині. Але, не дивлячись на складні виклики часу, культура та мистецтво вчергове довели свою важливу місію в житті сучасної людини: допомагати усвідомлювати та самоідентифікувати себе як частину всесвіту, людства, нації, суспільства, локальної громади, родини. Хмельницький обласний художній музей, усвідомлюючи важливість покладеної історією та суспільством на нього місії, не лише не згорнув, але й, навпаки, – переформатував, розгорнув та розвинув свою діяльність на період весняного карантину в напрямку онлайн платформ та діджиталізації. Програма роботи нашої культурної установи не обмежилась переведенням спілкування з відвідувачами в царину меседжингу, а стала повноцінною платформою для учасницького ознайомлення з колекцією ХОХМ та актуальними практиками наукового просвітництва.
З початку карантину науковці музею запровадили масштабну діяльність – проєкти, виставки, акції, уроки, екскурсії та челенджі, – покликану не тільки представити споживачам культурного продукту шедеври колекції та з користю провести вільний час, а й поєднати мистецтво з сучасними методиками пізнання та саморозвитку. За допомогою сьогоденних онлайн медіа сторінки музею у соціальних мережах стали електронними методиками з практичними вправами та інтелектуальними випробуваннями.
Одним з перших проєктів, який підхопив музей, став міжнародний челендж із стилізації мистецьких шедеврів «Ізоізоляція» або #мистецтвовдома, долучаючись до якого наші музейники підготували і запропонували для відтворення роботи колекції – портрети, жанрові сцени, скульптури та натюрморти. Результати творчих інтерпретацій були опубліковані в ЗМІ та набули широкого розголосу.
Наступним проєктом, ініційованим музеєм, став челендж #АРТізоляція. В його рамках учасникам (волонтерам, творчим друзям музею) пропонувалось презентувати на відео чи фото свої творчі здобутки в період карантину.
Для творчості у колі родини був запроваджений онлайн конкурс розмальовок за творами з колекції ХОХМ. Продовження отримав проєкт щоденних вітань з ювілеями митців, твори яких знаходяться в колекції музею, а також меморіальні пости пам’яті авторів. Тематичні пости в соцмережах, присвячені Міжнародним святам та пам’ятним датам, супроводжуються мініекспозиціями творів з колекції ХОХМ відповідної тематики.
Окремий освітній проект музею «Корисний карантин» включає ознайомлення з творчістю українських митців, їх біографією. Також до уваги користувачів мережі пропонуються відео з лекціями, мистецькими уроками, екскурсіями, презентаціями окремих полотен в рамках проекту «Музей на карантині: заражаймося мистецтвом». Відеопроєкт «Історія ХОХМ. До 35-річчя музею» покликаний розкрити особливості становлення музею як культурної установи, формування його колекції.
За час активної онлайн діяльності кількість підписників сторінок ХОХМ в соціальних мережах збільшилась на декілька тисяч. Всі поточні музейні проекти доступні для користувачів на музейних сторінках youtube, facebook, instagram. Долучайтесь!