За ініціативи президента України Петра Порошенка 2017 рік оголошено Роком Японії в Україні, з метою активізації двостороннього співробітництва, зміцнення зв’язків між країнами.
Це є дуже символічним, що Рік Японії в Україні відбуватиметься в 25-у річницю встановлення дипломатичних відносин між нашими країнами. В рамках реалізації державної стратегії в багатьох містах України відбувається проведення днів японської культури, мистецтва та кіно, спільних виставок художників з України та Японії.
І наше місто не є виключенням. Україно-Японським центром Хмельницького національного університету ініційовано проведення виставки, яка є однією з ключових арт-подій в Україні. 10 лютого вперше у Хмельницькому, у стінах обласного художнього музею відкрилася виставка нео-каліграфії київського художника Богдана Пархоменка (творчий псевдонім RAIRYU).
Коли мова йде про каліграфію, ми завжди уявляємо собі образи японських старців, які присвятили життя мистецтву письма, довівши його до рівня досконалості. Дуже приємно, що до цієї справи долучився молодий, але вже відомий художник, який, вивчаючи каліграфію в японській школі, вирішив ознайомити й українців з цим давнім мистецтвом та його глибокою філософією, розповісти про традиції жителів країни сонця. Мистецтву каліграфії його навчав сам Рюсекі Морімото – один з провідних каліграфів Японії. Разом вони шукали спосіб зробити мистецтво класичної каліграфії зрозумілим для Європи і Америки. За 15 років такої співпраці, Богдану вдалося це зробити і він створив унікальний стиль – “Нео-каліграфію”.
Ієрогліфи, які створює RAIRYU, несуть глибокий зміст філософії буддизму. Кольори підбираються не випадково – вони відповідають п’яти стихіям, кожна з яких наділена своєю енергією. Ієрогліф в оболонці кольору стихії – це споглядальна подорож, метою якої є досягнення гармонії із самим собою і оточуючим світом. Глядач буквально змушений вгадувати істинний сенс роботи, одночасно автор встановлює з ним візуальне спілкування та демонструє світ, який відволікає від реальності, призводить до поглибленого роздуму про духовні істини. Мазки пензля, лінії, контур, контраст, несподіване розташування об’єкта в просторі, химерне забарвлення роблять кожну роботу неповторною та унікальною.
На виставці представлено 19 робіт RAIRYU, серед яких серії картин “Ієрогліф року, традиції Японії” та ”Котодама – віра в силу слова” , а також 3-х метрові інсталяції “Храм”, “Трон”. Біля кожної роботи автор розмістив коротку інформацію та фотографію про головну подію року в Японії.
Після урочистого відкриття на глядачів очікував перфоманс від художника: аби присутні побачили і краще зрозуміли різницю між класичною та нео-каліграфією RAIRYU створив дві роботи – “Еїдзю” (розквіт і розкіш) і “Ракусай” (дар природи і долі).
Сподіваємося, що таких проектів буде цьогоріч вдосталь, і це сприятиме співдружності двох країн, а зближення українського та японського народів посприяє розвитку діалогу культур, таких своєрідних і цікавих.