Мета тижня: проаналізувати досягнення, продемонструвати внесок і можливості бібліотеки у розбудові медійно та інформаційно грамотного суспільства.
Медійно-інформаційна грамотність, за концепцією ЮНЕСКО, об’єднує три взаємопов’язані комплекси компетенцій – інформаційну грамотність, медіаграмотність і технологічну/цифрову грамотність.
Інформаційна грамотність – вміння знаходити, аналізувати, використовувати інформацію.
Медіаграмотність – вміння отримувати доступ до медіа, аналізувати контент, оцінювати медіаповідомлення, а також створювати контент для самовираження та спілкування.
Технологічна або цифрова грамотність передбачає вміння користуватись сучасними інформаційними технологіями та програмним забезпеченням з урахуванням усіх можливостей, що надає інформаційний прогрес.
Доступ до інформації розширює можливості участі в демократичних процесах, у розвитку громад, в ухваленні зважених рішень. Але, окрім переваг, існують також загрози, такі як фейкові новини, дезінформація, альтернативні факти, пропаганда, вибіркова історія, пост-правда, відсутність толерантності, радикалізація тощо. Тож людям потрібні інструменти, знання і навики, що допоможуть їм орієнтуватися в медійному та інформаційному середовищі.
ЮНЕСКО підкреслює, що цього року пріоритетом Всесвітнього тижня медійно-інформаційної грамотності є пошук нових креативних підходів до медійно-інформаційної освіти. Важливо знайти способи підвищення результативності і забезпечити довготривалий ефект, залучаючи різні зацікавлені сторони – громадських активістів, бібліотекарів, науковців, освітян, а також політиків, приватний сектор, галузь медіа та комунікацій, міжнародні організації. Цьогорічний Тиждень допомагає реалізації Цілей сталого розвитку ООН, зокрема: Цілі 4: Якісна освіта; Цілі 5: Гендерна рівність; Цілі 11: Сталий розвиток міст та спільнот; Цілі 16: Мир і справедливість.
Прес-реліз